Vi träffar Ashkan Fardost som har en minst sagt spännande bakgrund. Förutom att vara doktor i organisk kemi och tidigare framgångsrik musikproducent är han en flitigt anlitad föreläsare. Hans spaningar handlar om såväl digitalisering, innovation och framtid som hur områdena är nära kopplade till människans beteenden och behov.

I avsnittet kommer vi in på varför digitalisering behöver förstås utifrån tre perspektiv: samhälle, människa och teknik, men också varför det är viktigt att skilja på digitisering och digitalisering. Dessutom får du höra om hur det västerländska alfabetet spelat en avgörande roll för vår utveckling och framtid, plus en hel del fler spännande ämnen.

Samtalet leds av Robin Askelöf, CMO på Hypergene, som med podden är på ständig jakt efter nya perspektiv på beslutsfattande, verksamhetsstyrning och ledarskap.
 
Avsnittets boktips är ”Non-Obvious Megatrends: How to See What Others Miss and Predict the Future” av Rohit Bhargava. I den går han igenom hur du kan arbeta för att bli en bättre trendspanare, men då med fokus på det som andra vanligtvis inte ser. Han ger också exempel på såna trender och hur du kan använda dig av det i ditt företag. Spännande läsning, med andra ord.
 
Kom ihåg att prenumerera på podden så påminns du om när nya avsnitt finns att lyssna på!
Share | Download